Een tool om je frequentie te verhogen

Ben jij je bewust van jouw frequentieniveau? Of anders gezegd: ben jij je er van bewust dat de energetische lading van jouw gedachten en emoties soortgelijke ervaringen in je leven aantrekt?

Jezelf afstemmen

Ik voel en ervaar steeds meer dat het echt zo werkt en wil je graag een tool aanbieden die je kan helpen om je af te stemmen op een hogere frequentie.

Gelijke energie aantrekken

Het principe ‘je creëert wat je denkt’ vloeit voort uit de kwantumfysica. Het is namelijk wetenschappelijk bewezen dat gelijke energie elkaar aantrekt. Het komt er dus op neer dat als je vaak negatieve gedachten en emoties hebt, je daarmee ook soortgelijke energie en ervaringen aantrekt. Maar het goede nieuws is dat het ook andersom werkt: positieve gedachten en emoties trekken positiviteit aan! Als je dus uitgaat van dit principe dan is het dus nóg belangrijker om negatieve gedachten en emoties te doorbreken en je steeds weer bewust te zijn van wat je denkt en voelt. Maar… hoor ik je zeggen, hoe doe ik dat dan?’

De emotieladder

Een handige tool daarvoor is de emotieladder van Abraham Hicks (uit het boek ‘Ask and it’s been given’ van Esther Hicks) In dit overzicht worden emoties gewaardeerd op frequentieniveau. Hoe lager het nummer hoe positiever de emotie. Op nummer 1 staat bijvoorbeeld liefde en onderaan de ladder de emotie als angst.

1. Vreugde/blij, kennis/wijsheid/inzicht, kracht/zelfvertrouwen, vrijheid, liefde, zelfwaardering/dankbaarheid
2. Passie
3. Enthousiasme, graag willen/opgewonden, geluk
4. Positieve verwachting, geloven/vertrouwen
5. Optimistisch
6. Hoop
7. Tevreden
8. Verveling
9. Pessimistisch
10. Frustratie, irritatie, ongeduldig
11. Overweldigd, overspoeld, bedolven
12. Teleurstelling
13. Twijfel
14. Zorgen
15. Verwijt, jezelf iets aanrekenen
16. Ontmoedigd
17. Boos
18. Wraak
19. Haat, woede/razernij
20. Jaloezie
21. Onveiligheid, schuld, je onwaardig voelen
22. Angst/beklemming, verdriet/leed, depressief, wanhopig/radeloos/verslagenheid/hopeloos, krachteloos/machteloos, slachtoffer

Hoe pas je het toe?

Het mooie aan dit overzicht is dat je hierdoor voor jezelf kunt vaststellen waar je je op deze schaal bevindt. En als je dat hebt vastgesteld ga je voor jezelf na welke realistische stap je op de ladder omhoog zou kunnen maken om je vibratie te verhogen.

De beweging naar boven

Het gaat over een realistische stap. Als je bijvoorbeeld depressieve gevoelens ervaart (nr 22) is het vaak onmogelijk om een liefdevol gevoel op te brengen (nr. 1). Maar een of twee stappen hoger op de ladder is vaak wel haalbaar. Het gaat om de beweging naar boven, waardoor je steeds verder op de ladder naar boven klimt en op een steeds hoger frequentieniveau gaat vibreren.

Wees mild voor jezelf

En ik wil je nog graag een tip meegeven uit eigen ervaring: wees vooral mild en veroordeel jezelf niet als je negatief denkt of een ‘negatieve’ emotie voelt. Het werkt vaak niet echt frequentieverhogend als je jezelf de veroorzaker voelt van de dingen die niet stromen in je leven. Want: ‘Hey, we’re only human nietwaar!’ Wat wel helpt is je mindset proberen te veranderen met de emotieladder om jezelf uit die dip te krijgen!

Happy climbing!

Liefs Caroline ❤️
Founder Shine!

ps. Er zijn nog een paar plekjes vrij in de Shine! InnerCircle! Heb jij er behoefte aan om, onder mijn begeleiding, een boost in je ontwikkeling te krijgen en zoek je naar diepgang in een fijne warme setting met een kleine intieme groep gelijkgestemde dames?

Kijk dan voor meer info op:

Start in oktober: Shine! InnerCircle

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *